tisdag 13 oktober 2009

mohaha, jag är tillbaka!

Tro det eller ej! Jag blev lite sugen på att skriva här igen. Jag blev så otroligt trött på alla bängbollar som kommenterade mitt förra inlägg. URK. Om jag nu har en tanke med denna blogg så är iallfall inte målgruppen tänkt att vara blåförnekare. Fast jag kommenterade ju en DN-artikel så jag får väl skylla mig själv. Dessutom gick jag från arbetslös till heltidsarbetande precis i samma veva så jag lät min lilla blogg fall i en djup dvala. Fast nu är det wakie-wakie-time!

Vadan detta plötsliga infall. Jo, jag är så hiiiiimla skrivsugen och så har jag en kollega som är så hiiiiimla bitchig. Jag brukar inte kalla människor för bitchiga för det låter så billigt, men på henne stämmer det så på pricken. Och självklart stämmer hennes miljömedvetande inte överens med mitt. Det gör det ju inte ens med kloka människor som jag tycker om. Vi talade om sopsortering eftersom det kom upp på jobbet. Jag berättade att i min kommun är det jättebra för att vi har en speciell sophämtning för komposterbart så att man kan slänga matresterna för sig och sen bara bära ut till en särskild soptunna. Jaha då fick jag veta att tack och lov hade de inte det i hennes kommun för där gick nämligen hennes gräns! Därmed basta. Hon talade med upprörd ton om att behöva bära ut två olika sopor istället för en. Dessutom var det så orättvist för i ett område där hennes vännina bodde hade de minsann haft sopnedkast till för bara ett kort tag sen. Så hon kunde inte tänka sig att axla en tyngre börda när andra hade kunnat bara slänga i sopnedkast.

Underligt. Jag som har sett det som en förmån att kunna slänga matresterna separat. Men det var tydligen en elak, elak sak att göra av kommunen. "Jag tänker minsann inte gå ut med mina äckliga matrester i en separat påse när andra människor bara kan få gå fram till ett sopnedkast och vräka ner sin skit. Pyyyyysh!" Jag blir så trött. Tänk om jag berättade för henne att vi bestämt oss för att inte flyga mer. Hon skulle bli så ARG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar